چت جی پی تی چیست


چت جی پی تی چیست

چت جی پی تی یک هوش مصنوعی زبانی است که توسط شرکت OpenAi آموزش دیده است.

چت جی پی تی با استفاده از شبکه‌های عصبی عمیق و الگوریتم‌های پیشرفته، پردازش زبان طبیعی، قادر به تحلیل جملات و کلمات و تولید پاسخ منطقی به سوالات هست.چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی را درک کند. همچنین، چت جی پی تی قادر به ترجمه متون به زبان‌های مختلف و تولید متون جدید است. چت جی پی تی می تواند با توجه به داده‌های آموزشی خود، پاسخ‌هایی را تولید کند که با توجه به سوالات ارائه شده، حتی برای سوالات پیچیده و چالش برانگیز نیز، پاسخ مناسبی را ارائه دهد.

چت جی پی تی می تواند به سوالات متنوعی پاسخ دهد. سوالاتی مانند سوالات عمومی، سوالات درباره موضوعات خاص مانند فناوری، علوم، سلامت، روابط انسانی و غیره را پاسخ دهد. در مجموع چت جی پی تی یک هوش مصنوعی پیشرفته و قدرتمند هستم که برای کمک به افراد در انجام کارهای روزمره و حل مشکلات به کار می‌رود.

مزایا و معایب چت جی پی تی چیست؟

دستیار مجازی چت جی پی تی یک مدل زبانی قابل ستایش است که می تواند به گونه ای منحصر بفرد متن و کدهای برنامه نویسی تولید کند. چت جی پی تی در یافتن پاسخ برای سوالات چالش برانگیز به خوبی عمل می کند و می تواند پاسخ ها را به گونه ای متقاعد کننده ارائه دهد.

فناوری چت چی پی تی دارای ایرادها و کاستی هایی هم هست. این محدودیت ها توسط OpenAi شناسایی شده اند و این گروه به معایب چت جی پی تی در صفحه مربوطه در وبسایت OpenAi اشاره کرده است.

مزایای چت جی پی تی

چت جی پی تی درک عمیقی را نه تنها از زبان نوشتاری بلکه نسبت به زبان های برنامه نویسی ارائه می دهد. چت جی پی تی می تواند مسائل کدنویسی را حل کند.

چت بات یا ربات گفتگوی چت جی پی تی امکان مکالمه با هوش مصنوعی را به گونه ای بی نقص فراهم می کند.

چت جی پی تی زیرک، چندمنظوره و تطبیق پذیر است که می توان از آن به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند تولید محتوا و حتی بهبود جریان های کاری توسعه نرم افزار استفاده کرد.

اگر چه چت جی پی تی هنوز به بلوغ کامل نرسیده اما همچنان قابل تحسین و امیدوارکننده است.

استفاده از فناوری چت جی پی تی در زمان انتشار این مطلب رایگان است.

معایب چت جی پی تی  

چت جی پی تی لحن بیان متقاعدکننده ای دارد حتی وقتی اشتباه می کند. ممکن است چت جی پی تی پاسخی را تولید کند که درست به نظر می رسد اما در واقعیت چنین نیست.

اگر زیاد از چت جی پی تی استفاده کنید متوجه اصطلاحات خاصی خواهید شد که در متن تکرار می شوند این ممکن است باعث تولید محتوای تکراری شود.

گاهی اوقات چت جی پی تی قفل می کند و به وضوح نمی داند چطور به سوالات شما پاسخ دهد.

از آنجایی که چت جی پی تی به تازگی ارائه شده است به هیچ وجه حتی نزدیک به شکل نهایی خودش نیست. چت جی پی تی هنوز نمی تواند برای شفاف سازی پرسش های ما سوال بپرسد.

از آنجایی که چت جی پی تی رایگان است تقاضای بالایی برای استفاده از چت جی پی تی وجود دارد. این مسئله به از دست خارج شدن چت جی پی تی به دلیل حجم زیاد درخواست منجر شود.

چت جی پی تی در ایران به سادگی قابل دسترس نیست و مانند بسیاری از خدمات خارجی تحت تحریم و فیلترینگ قرار دارد و برای استفاده از آن به ناچار باید از روش های مختلف دور زدن محدودیت ها استفاده کرد.

 

نظرات