ویو جی اس چیست


ویو جی اس چیست

ویو جی اس (Vue.js) یک فریمورک جاوا اسکریپت است. اتصال داده (Data Binding) یک امر بزرگ و مهم در فرانت اند است. ویو جی اس دارای سیستم اتصال داده واکنش پذیر دو طرفه می باشد. برای دستیابی به این واکنش پذیری ویو (Vue) تعدادی getter و setter را به متغیرهای موجود در حالت شما اضافه می کند تا بتواند تغییرات را ردیابی کرده و Dom را به صورت خودکار بروزرسانی کند.

(cough this.setState() cough).

با Vue نیازی به مراجعه به پکیج های غیررسمی مانند MobX یا React Router برای قسمت های مهم برنامه شما نیست. ویو (Vue)، Vue Router و Vuex را فراهم می کند. این ها به خودی خود کتابخانه های خوبی هستند اما این واقعیت که برای Vue سفارشی طراحی شده اند باعث می شود که آنها حتی بهتر شوند.

Vue واقعاً سریع است، شاید سریعترین سرعت نباشد اما عملکرد آن برای اکثر پروژه های وب بیش از حد است. یاد گرفتن Vue آسان است، سبک وزن حدود 20kb، مستندات عالی، بسیار گسترده (پلاگین و …).

Vue.js در بین توسعه دهندگان وب محبوب است زیرا آنها را قادر می سازد تا با برنامه های موجود ادغام شوند، دلیل این امر این است که در چارچوب جاوا اسکریپت ساخته شده است و می تواند در سایر برنامه های ساخته شده در جاوا اسکریپت یکپارچه شود این بدان معنی است که برای توسعه برنامه های وب جدید و همچنین تغییر برنامه های از قبل موجود، مفید است. این ادغام ممکن است زیرا Vue.js برای همه چیز مولفه هایی دارد.

انعطاف پذیری زیاد مزیت دیگر Vue.js است. این امکان را به کاربر می دهد که با استفاده از گره های مجازی، قالب خود را در فایل Html، فایل JavaScript و فایل خالص جاوا اسکریپت بنویسد. این انعطاف پذیری همچنین درک آن را برای توسعه دهندگان Angular.js ، React.js و هر چارچوب جدید جاوا اسکریپت آسان می کند. Vue.js در توسعه برنامه های ساده ای که مستقیماً از مرورگرها اجرا می شوند، بسیار مفید است

نظرات