ری اکت نیتیو


ری اکت نیتیو

ری اکت نیتیو (React Native) یک فریمورک منبع باز (open source) ساخته شده توسط فیس بوک است که امکان توسعه اپلیکیشن های اندروید و ios را فراهم می آورد. بر پایه ری اکت است. ری اکت نیتیو یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت برای طراحی رابط کاربری (User Interface) است، اما به جای مورد هدف قرار دادن مرورگر، هدف خود را بر روی سیستم عامل های تلفن همراه قرار داده است.

به بیان دیگر توسعه دهندگان وب امروزه می توانند برنامه های کاربردی موبایل بسازند که بومی هستند. اکثر کدهایی که در ری اکت نیتیو می نویسید می توانند بین سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته شوند. ری اکت نیتیو توسعه هم زمان اندروید و ios را برای برنامه نویسان آسان کرده است.

ری اکت نیتیو در حال حاضر از هر دو سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می کند و این توانایی را دارد که سیستم عامل های آینده را هم به خوبی پشتیبانی کند.

مزایای ری اکت نیتیو

وجود متدهایی برای نوشتن اپلیکیشن موبایل با استفاده از ترکیبی از جاوا اسکریپت، HTML و CSS معمولاً با استفاده از webview ها رندر می شود. در حالی که این رویکرد می تواند کار کند همچنین دارای نقایص، به ویژه در مورد عملکرد است، در مقابل ری اکت نیتیو علامت گذاری شما را  به UI بومی ترجمه می کند. ری اکت جدا از Thread رابط کاربری اصلی کار می کند.

چرخه به روز رسانی ری اکت نیتیو همانند ری اکت است. تفاوت اصلی بین ری اکت و ری اکت نیتیو در مرورگر این است که ری اکت نیتیو از کتابخانه UI از پلتفرم میزبان خود استفاده می کند به جای استفاده از نشانه گذاری HTML و CSS.

ری اکت نیتیو همچنین نشان دهنده ی توسعه موبایل در دو حوزه دیگر است: تجربه توسعه دهندگان و پتانسیل توسعه چندسکویی.

تجربه توسعه دهندگان

اگر شما قبلاً توسعه دهنده موبایل بودید شما شگفت زده خواهید شد که کار کردن با React Native چقدر آسان است. تیم ری اکت نیتیو ابزارهای قوی و پیام های خطای معنی دار در یک چارچوب در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است بنابراین کار با ابزارهای قوی بخشی از تجربه توسعه شماست.

ری اکت نیتیو به شما امکان می دهد که از ابزارهای اشکال زدایی هوشمند و گزارش های خطا استفاده کنید. اگر با ابزارهای توسعه دهنده Chrome یا Safari راحت هستید، خوشحال خواهید شد که می توانید از آنها برای توسعه تلفن همراه هم استفاده کنید همچنین می توانید هر ویرایشگر متنی که برای ویرایش جاوا اسکریپت ترجیح می دهید استفاده کنید. ری اکت نیتیو شما را مجبور به استفاده از Xcode برای توسعه ios یا اندروید استودیو برای توسعه اندروید نمی کند.

علاوه بر بهبود روز افزون تجربه توسعه شما، ری اکت نیتیو همچنین دارای توانایی مثبت در چرخه انتشار محصول شماست.

تمام این مزایا به صرفه جویی در زمان و انرژی توسعه دهندگان کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشند.

نظرات